Wandeldag 11 : 12 mei : Zafra-Villafranca de los Barros: 22km
Route: Deze dag begint alweer met tegen. Dus de regenkleding gaat aan. Het eerste deel naar Los Santos de Maimona is een beetje saai gelukkig houdt het op met regenen. Maar vervolgens wordt het landschap mooier en lopen we langs uitgestrekte wijngaarden afgewisseld met olijfbomen. Dit is weer eens een schitterend deel van de Camino dit mooie golvende landschap met overal wijngaarden. Tenslotte arriveren wij in het kleine stadje Villafranca de Los Barros. Een albergue hebben we snel gevonden. Het is gezellig druk bij de centrale bar waar we ook goed gegeten hebben , bedenk wel op zondag geen pelgrimsmenu. Maar wel heerlijk eten.
Albergue : Albergue Extramaduro : piepende stapelbedden. Redelijk.
Pelgrims : Vandaag hebben we 2 aardige Fransmannen ontmoet Serge en Jean-Luc. In de albergue ontmoeten we Paulus een bijzonder aardige Duitser. In het restaurant ontmoeten we nog meer pelgrims waaronder ook weer Geertrui.
we need the rain clothes
Los Santos de Maimona
large vineyards
Serge and Jean-Luc
it is very dry
Villafranca
albergue
Etappe 12 : 13 mei :Villafranca de los Barros - Torremeija: 28 km
Route: Na dat we uit dit mooie stadje vertrokken zijn lopen we wederom door uitgestrekte wijngaarden. We zien ook veel nieuwe aanplant. We lopen Alemandrejo op 1 km voorbij dit is de stad bekend door de Riberad wijn. Nu gaat het door eindeloze open vlaktes er is geen plaats te vinden om te picknicken dus doen we dat bij een hutje midden in een olijfgaard. Het is nog een heel eind alvorens we Torremeija bereiken. Dit is een ontzettend saai stadje. Zelfs een kerk is er niet te vinden. Gelukkig is er wel een albergue en zijn er 2 barretjes.
Albergue : Rojo Plata. Erg gemiddeld een beetje oud. Voor het eten wat erbij hoort moet je naar de bar 500 mtr verder ook dit is zeer matig.
Pilgrims: We zien wederom Segio , Jean-Luc en Paulus.
young planting
a new kind of signpost
lunch
in the olive yard
peregrino Paulus
Peter , Paulus and Gerard
Wandeldag 13 : 14 mei: Torremija - Merida 17km  -Sevilla by bus
Route: Eerst moeten we gedurende vele kilometers langs de weg lopen. Vervolgens gaat het verder over een zanderig pad we zien nog wel wijngaarden maar ook weer boerenland met geiten. 's Middags komen we via de Romeinse brug in Merida aan. Merida is een mooie oude Romeinse stad waar je best wel een dagje kunt rondkijken. Maar wij  hebben niet veel tijd want wij moeten de bus naar Sevilla nemen. Daar komen we om 5 uur aan en dan is het nog een paar kilometer door de stad wandelen alvorens we bij ons hostel aankomen. Dit is de derde keer dat we dit jaar in Sevilla zijn. Daarom reserveren we morgen een dag om deze mooie stad te bekijken.
Albergue : Pension Bienvenido : aardig en in het centrum.
Pilgrims: Op de Romeinse brug voor Sevilla ontmoeten we de oude pelgrim Angel nogmaals.
it is very dry
roman bridge at the entrance of Merida
Angel
Merida
we did it !!
Sevilla
pension
Toeristendag : 15 mei  : Sevilla
De stad: Er zijn een paar dingen die je hier zeker moet bekijken . Een ervan is de prachtige kathedraal alleen de St Pieter en de St Paul zijn groter. Het altaar is een van de grootste in Europa. Natuurlijk is dit vol met goud bedekte figuren. Alles is groot en gedecoreerd. Kijk ook naar de schitterende plafonds. Het volgende dat de moeite waard is is het Alcazar. Bekijk de kunst van de Moren je kunt er uren rondlopen. Voor beide attracties is het aan te bevelen een rondleiding met een gids te nemen. En belangrijk reserveer van te voren om uren wachten in de rij te voorkomen. Wandel ook eens door het parque Maria Luias en bekijk ook het mooie Plaza de Espanja. Als je gelukt hebt wordt hier de tango gedanst.
Morgen gaan we met de bus naar het vliegveld en vandaar vliegen we naar Amsterdam. Dan is deze Camino voorbij